Nadat de nieuwe golf Franse elektronische muzikanten de animatieclip op de kaart gezet heeft, komt tegenwoordig een groot aantal videoclips met animatie uit het Verenigd Koninkrijk. Een aantal ontwerpers en filmmakers maken interessante karakteristieke clips waarbij ze op innovatieve wijze gebruik maken van digitale technologie. Ze zijn de beginfase, waarin de fascinatie met de technologie overheerst, voorbij en wenden de mogelijkheden nu aan voor een meer verhalende focus. Het resultaat is een selectie van aantrekkelijke animatievideoclips waarin wordt voldaan aan de fundamentele voorwaarden van conceptuele structuur, plot en dynamische progressie. Tegelijkertijd blijft de relatie tussen beeld en muziek op hoog niveau; de twee elementen blijven in perfect evenwicht, geen van de twee is dominant aan de ander, zoals in Radiohead's Pyramid Song, met animaties van Shynola. Van de collagestijl van oudgedienden Run Wrake, Tim Hope en Jean-Luc Chansay die gebruik maken van convergente media en technologie (analoog en digitaal) tot de grafisch/digitaal georiƫnteerde clips van jonge ontwerperscollectieven Shynola en Belzebu en uiteindelijk tot de hybride stijl van de Royksopp video's geeft dit programma een inzicht in de verscheidenheid van nieuwe mogelijkheden die animatie biedt. Credits Director: artist, song, (supplied by) Run Wrake: Spacer, The Beamer (Bermuda Shorts),Stereo MC's, We Belong to This World Together (Bermuda Shorts); Tim Hope: Coldplay, Don't Panic (EMI/Parlophone), Coldplay, Trouble (EMI/Parlophone), King Biscuit Time, I Walk the Earth (EMI/Parlophone); Belzebu: Lowgold, Mercury (Bermuda Shorts) ,Gintare, Transnavigation (EMI/Parlophone); Jean-Luc Chansay: Plaid, Eyen (Warp Records); Shynola: Radiohead, Pyramid Song (EMI/Parlophone), Quannum, I Changed my Mind (Oil Factory), U.N.K.L.E., Gun's Blazing (Oil Factory); Sam Arthur: Royksopp, Poor Leno (Labels/Virgin), Royksopp, Eple (Labels/Virgin), Divya Srinivasan, Everything Hits at Once ( ); Jonathan Dayton & Valerie Farris: KoRn, Freak on a Leash (Bob Industries, Epic); Jonathan Dayton & Valerie Farris: Red Hot Chili Peppers, Califirnication (Bob Industries, Epic); Richard Kenworthy (Shynola): The Littlest Robo (Oil Factory)