Samsara
'Ik heb hele opmerkelijke mensen ontmoet in de meest afgelegen gebieden. Zij maakten een onuitwisbare indruk op mij en veranderden voor altijd de manier waarop ik naar de wereld en naar mezelf kijk. Hierdoor begon ik me af te vragen: bepalen mijn verlangens mijn lot? Kunnen mensen hun eigen lot beheersen of veranderen?' Met deze overpeinzingen van Pan Nalin na een reis in de Himalaya waar hij op zoek was naar een spirituele basis, was het idee voor Samsara geboren.Hoofdpersoon Tashi is een jonge boeddhistische monnik die net drie jaar in eenzaamheid heeft gemediteerd. Met een baard en lange nagels wordt hij teruggebracht naar het klooster waar hij zijn gebed voortzet. Maar tijdens het zegenen van de oogst ontmoet hij de boerendochter Pema en opeens ontwaakt zijn seksuele bewustzijn. Tashi besluit het klooster te verlaten om met haar te trouwen. Ook Boeddha heeft immers 29 jaar de tijd gehad om de verleidingen van het leven te leren kennen voor hij ze afzwoor, redeneert hij. Tashi valt van het ene uiterste in het andere. Hij wil alles meemaken: seks, ontrouw, verraad, vaderschap, passie en ellende. Maar het lot neemt weer een andere wending, zodat het verhaal tot een onverwacht einde komt.Samsara is de eerste film die volledig is opgenomen in Ladakh, een onherbergzaam maar schitterend gebied in de Himalaya, dat in de kristalheldere fotografie optimaal tot zijn recht komt.