Our Land - Episode 9 (Walrus)
Igloolik, zomer 1946. In de verte klinkt het geluid van de atookatookatook 1/4, de eerste benzinemotor van Igloolik. Dit brengt ook onverwacht bezoek met zich mee aan Qaisut, het eiland van de walrusjagers. De priester komt aan om de Inuit te bestuderen, in de oude ruïnes te graven en om de jacht te zien. Als het tijd is voor de jacht denkt Inuaraq dat de priester ongeluk zal brengen, maar Qulitalik geeft uiteindelijk toe. In open water, terwijl de mannen walrussen in stukken snijden op een ijsschots, komt Inuaraqs voorpelling bijna uit.