Our Land - Episode 4 (Ice Blocks)
Igloolik, herfst 1945. Zelfs hier maakt het nieuws over de vreselijke wereldoorlog de mensen bang en onbehaaglijk. Ze praten over het gevaar van de onzekere toekomst, over een sjamanistische interventie ter bescherming van hun cultuur. Het wordt kouder, de noordenwind blaast. Inuaraq bouwt zijn huis van graszoden, Qulitalik hakt blokken ijs voor het portaal.