One Fine Spring Day
SangWoo, een jongen die probeert zeldzame, bedreigde geluiden uit de natuur vast te leggen, loopt op een winterdag in het bamboebos om de wind op te nemen. Daar ontmoet hij EungSu, een radiodj die geluiden opneemt voor haar radioprogramma. Samen nemen ze het geluid van de tempelbel op. 's Nachts, als er zachte warme sneeuwvlokken vallen, bloeit hun liefde op. Seizoenen later zijn ze op het strand om het geluid van de branding op te nemen. Hun relatie is niet meer zo hecht als in die eerste lente. SangWoo en EungSu hebben een verschillende kijk op de liefde en groeien uit elkaar.Een geluid dat in de lucht hangt kun je wel opnemen, maar kun je ook de liefde voor de eeuwigheid vangen? Zoals zijn oma zich alleen nog dingen uit de lente van haar leven herinnert, zo kiest SangWoo ervoor om zich alleen die lentedagen van zijn liefde voor EungSu te herinneren.Zoals al bleek uit zijn eerste film Christmas in August, heeft Hur JinHo een groot talent voor het beschrijven van delicate, onuitgesproken gevoelens en hij beschikt over de ingehouden, gevoelige filmstijl die daar bij hoort. Met het karakter van SangWoo, de geluidsman die de meest ongrijpbare geluiden probeert te vangen, houdt Hur zichzelf een spiegel voor: als filmmaker probeert hij de vaak even ongrijpbare subtiliteiten van een liefde te vangen.