In de haven van Havana ontmoeten vier jonge mensen elkaar. Een van hen is Ivan, een amateurfotograaf, die tot deze ontmoeting volledig opging in zijn werk. Tijdens zijn pogingen een nieuwe collectie te maken komt hij echter in contact met diverse personen in wie hij meer geïnteresseerd is dan in zijn werk. Met name de mooie Ana trekt zijn aandacht. Ana is na een verblijf van drie jaar in het buitenland weer terug in Cuba, maar voelt zich er niet meer thuis. Toen zij vertrok weigerde haar toenmalige vriend Sergio met haar het land te verlaten. Nu gaat Ana naar het station waar Sergio uit Matanzas zal aankomen. Tot haar verrassing arriveert Sergio in het gezelschap van zijn nieuwe partner Carla. De situatie wordt er niet gemakkelijker op: Ana en Sergio hebben een verleden, Ivan is erg gesteld op Ana en Carla wil met Sergio het land verlaten. Ondertussen probeert Ivan gedurende deze dag de situaties met zijn camera volgen uiteindelijk tevergeefs.Terwijl de fotograaf op zoek is naar beelden van Cuba om in het buitenland te verkopen, blijkt het echte leven zich om hem heen af spelen. Dat leven lijkt gekenmerkt door het dilemma: wel of niet in Cuba blijven? Met de kleurrijke vormgeving en de fraaie en verzorgde fotografie is het metaforische Miradas een lust voor het oog.