Een opdrachtwerk over de meest frequent gebruikte grensoversteek in de wereld: Tijana (Mexico) San Diego (VS). Het portret van een groep Amerikaanse immigratie en douane agenten, die met getrainde honden werken om drugs en illegalen op te sporen. De video documenteert hun dagelijkse werk. Hoe bemoederen ze hun honden? Hoe gaan ze om met de illegale migranten? De film laat zien hoe persoonlijke psychologieën wel degelijk de publieke ruimte kunnen beïnvloeden.