Les enfants de l'amour
Aanvankelijk wilden de makers van Les enfants de l'amour een documentaire maken over de schade die kinderen oplopen door de scheiding van hun ouders. De familie die na grondige research was gevonden, weigerde in tweede instantie zich te laten filmen. Met het materiaal uit de voorgesprekken, dat te interessant was om verloren te laten gaan, werd een filmscenario geschreven dat dicht bij de werkelijkheid bleef.Op jonge leeftijd heeft Nathalie drie kinderen van twee verschillende mannen, van wie ze allebei gescheiden is. Als gevolg van deze scheidingen belandt de achtjarige Winnie bij een psychologe. Ze moet elke twee weken een weekend doorbrengen bij haar vader, terwijl ze liever met haar halfzusje Aurelie naar haar expleegvader zou gaan. Haar oudere broertje Michael heeft juist een hekel aan hun expleegvader, die hij ziet als de reden voor de scheiding van zijn ouders. De film speelt zich af in een van de weekenden die de kinderen bij hun vaders doorbrengen. Moeder Nathalie ziet het weekend als een onderbreking van haar zware leven: twee dagen om jong te zijn en uit te gaan. Bij thuiskomst worstelen de kinderen alle drie op hun eigen manier met hun verdriet.De kinderen, en vooral het meisje dat Winnie speelt, acteren zeer geloofwaardig. Dit maakt de film, mede door de gebruikte documentaire stijl, van begin tot eind zeer levensecht en aangrijpend.