Visueel gedicht over een verloren liefde in een verloren stad. Een emotioneel werkstuk, waarin de sfeer, het weer en de geluiden van buiten een innerlijke geestestoestand weerspiegelen, volgens de onderbroken, niet-lineaire structuur die de herinnering kan hebben. L. City werd gemaakt met uitgeknipte foto's, licht en schaduw, beeldje voor beeldje geanimeerd in een niet aflatende zoektocht naar nieuwe, abstracte manieren om film te maken.