Entre nous
Het lijkt een idylle: wonen op een eiland, omgeven door natuurschoon en het ruisen van de zee. Loup, Diane en Marie leven die idylle, omdat hun ouders destijds besloten de grote boze wereld te ontvluchten. Ze zouden op het eiland blijven wonen totdat de vader de afstand tot het vasteland te zien als een serie flonkerende lichtjes niet meer zou kunnen zwemmen. Maar tijdens een van zijn zwemtochten verdrinkt hij. Zijn dood markeert een omslag in het vredige leven. Onverwerkte gevoelens, onderhuidse spanningen en verlangens doorbreken steeds vaker de meestal zwijgzame routine. De kinderen, in de leeftijd van acht tot rond de dertig, geloven niet meer in het sprookje van hun ouders en willen een normaal leven op het vasteland. De moeder weigert echter haar droom op te geven en geeft zo voeding aan een groeiende frustratie, die onvermijdelijk leidt tot een dramatische apotheose.Het intrigerende speelfilmdebuut van Serge Lalou handelt, in zijn eigen woorden, over het recht van elk individu op individualiteit en keuzevrijheid, en over hoe ware liefde dat recht respecteert. Entre nous is een uitgebalanceerde mix van poëtische plaatjes (met de vaste camera gedraaid) en rauwe beelden (vanuit de hand gefilmd) van de soms grauwe, soms donkere, maar bijna altijd pijnlijke realiteit. Entre nous is jij en ik, gevangen in de turbulentie van het leven, liefde, haat, onderdrukking en vreugde.