Chop Suey
Evenals de gelijknamige afhaalchineesklassieker is Chop Suey (tjap tjoi) een smakelijke mengeling van allerlei heerlijke ingrediënten. Uit de keuken van regisseur en fotograaf Bruce Weber komt een elegant gefilmde, losjes gestructureerde en vakkundig gemonteerde dagboekfilm te voorschijn. We komen onder anderen cabaretzangeres Francis Faye, acteur Robert Mitchum, Webers honden, woestijnreiziger Sir Wilfred Thesiger en bekende gezichten uit de modewereld tegen, inclusief modegoeroe Diana Vreeland. Bovenal is er een belangrijke plek weggelegd voor Peter Johnson, een fotomodel dat door door Weber in de jaren negentig ontdekt werd. Tegenwoordig showt Johnson kleren voor Lagerfeld, Versace en Ralph Lauren. De foto's die Weber van Johnson in de meest waanzinnige outfits en decors maakte, veranderden hem van een eenvoudige mooie jongen in een heus homoerotisch icoon.Een belangrijke rol in deze lyrische en ontroerende collage van persoonlijke passies is weggelegd voor de jazz, wat gezien het onderwerp van Webers succesvolle documentaire Let's Get Lost niet verwonderlijk is. Daarnaast bladert Weber door zijn oude fotoverzameling, die bijzondere en beroemde foto's bevat van onder anderen Edward Steichen en Walker Evans.