Bully
Net als in Larry Clarks eerdere films Kids (1995) en Another Day in Paradise (1999) staan ook in Bully losgeslagen, drugsgebruikende hangjongeren centraal en net als deze films werd ook Bully zeer gemengd ontvangen. De kampen lopen uiteen van 'gedurfd taboedoorbrekend meesterwerk' tot 'ranzige teensploitation'. Clark zelf noemt het een film over moraliteit.Clark liet zich voor Bully inspireren door een ware gebeurtenis: de moord op tiener Bobby Kent in 1993 in Florida, beschreven in het boek van Jim Schutze. Clarks verfilming van de gruwelijke moord en de gebeurtenissen daaromheen heeft een veritéachtige stijl, wat het geheel een rauwe en realistische sfeer geeft. De soundtrack met de rap van Eminem sluit goed aan bij de belevingswereld van de vier tieners, knap gespeeld door de jonge cast.Samen met jeugdvriend Marty doet Bobby weinig anders dan drugs gebruiken en homo's uitbuiten: ze verkopen zelfgemaakte pornovideo's aan hen en doen aan telefoonseks. Bobby is een sadistische, dominante jongen die Marty volledig in zijn macht heeft. Op het strand ontmoeten de twee jongens Ali en Lisa. Ali is een mooi en verwend meisje, Lisa haar verlegen vriendin. Lisa wordt verliefd op Marty. Als Bobby voelt dat hij zijn macht over Marty aan het verliezen is, wordt hij pas echt link. Een nieuwe ontmoeting met Ali eindigt in een verkrachting, waarna Lisa inmiddels zwanger Marty ervan overtuigt dat Bobby dood moet.