Adriaans plaag
Varkensboer Adriaan zit diep in de financiƫle problemen. Wanneer een louche veevoederhandelaar hem een goedkope partij varkensvoer aanbiedt, grijpt hij de kans met beide handen aan. Zijn varkens raken echter besmet met varkenspest. De handelaar chanteert Adriaan, die probeert de uitbraak geheim te houden, en legt het ook nog met zijn vrouw aan.