Registratie van de stemmen van New York City, een stad in rouw na de gebeurtenissen op 11 september en de dreiging van een mogelijke oorlog. New-Yorkers reageren met spontane steunbijeenkomsten en herdenkingsdiensten. De video volgt hoe verslagenheid en onmacht overgaan in een mobilisatie voor de vrede en uitmonden in een eerste vredesdemonstratie. De vredesdemonstranten sluiten de gelederen met de anti-globalisten die strijden voor economische en sociale rechtvaardigheid in een kritische houding tegenover het buitenlandse beleid van de VS. 9.11 gaat ook in op de reacties van de media en de raciale consequenties voor Amerikanen van Arabische afkomst. De opnames vonden plaats tussen 11 en 26 september 2001.