The Slow Business of Going
Petra Going is een nomadische cyborg die voor Global Nomad Project werkt. Met een schommelstoel op haar rug reist ze de wereld over om ervaringen van andere mensen te registreren, terwijl ze zelf geen herinneringen heeft. Het debuut van Athina Rachel Tsangari, dat in verschillende steden is opgenomen, is een onconventionele combinatie van fictie, toneel, documentaire, poëzie en experimentele cinema. Petra wisselt constant van stad en hotel en haar geestdriftige non-stop reis wordt zo een originele beschouwing van onthechting, geheugenverlies en verlangen, die een definitie vormen van de postmoderne identiteit en een tabula rasa. Zoals haar ex-collega Micah verwijtend zegt: Petra is een 'professionele toerist'. Micah is gestopt met reizen omdat ze er niet meer tegen kon een 'geleend leven' te leiden. Ze zocht een thuis. Voor Petra is thuis 'het vermogen om altijd verder te gaan zonder in nostalgie om te kijken'. Zie ook Chevalier Voices Main Programme.