The Ground
Robert Beavers: 'Wat leeft er in de ruimte tussen de stenen, in de ruimte tussen mijn hand en mijn borst? Filmmaker/steenhouwer. Een toren of ruïne van herinnering. Met elke zwaai van de hamer snij ik in het beeld, en het geluid klinkt op van de beitel. Een ritme, gemarkeerd door herhaling en bezield door variatie; slagen, van hamer en vuist, herklinkend in dialoog. In de ruimte, die de film creëert, krijgt de leegte een omtrek die sterk genoeg is om de toeschouwer meer dan beeld te laten zien - een ruimte die, naast zicht, ook visie toelaat.' The Ground werd gefilmd op het eiland Hydra.