The Faith of the Volcano
La fé del volcán is een liefdevol gemaakte, eenvoudige film over de bijzondere relatie tussen de fantasierijke scharenslijper Danilo en het jonge meisje Annie, die beiden proberen te overleven in een grote Argentijnse stad. Annie is assistente in een kapsalon en Danilo trekt op zijn fiets - met ingenieus ingebouwde slijpinstallatie - door de straten op zoek naar klanten. De lichtpuntjes in hun bestaan zijn de regelmatige ontmoetingen met elkaar, gekenmerkt door Danilo's wijdlopige, soms melancholische, soms bittere beschouwingen over werk, politiek en het leven in het algemeen.In de Argentijnse filmgeschiedenis was tot voor kort geen plaats voor vrouwelijke regisseurs. Ana Poliak is, samen met onder anderen Lucrecia Martel, een exponent van een golf van onafhankelijke filmmaaksters die zich staande weten te houden in de nog overwegend macho filmwereld. Direct na haar speelfilmdebuut ¡Qué vivan los crotos! begon Poliak met deze opvolger, waarvoor ze een bijdrage kreeg van het Hubert Bals Fonds. La fé del volcán is een hoopvolle film over passie in een wereld vol pijn en gaat over mensen die ondanks hun dagelijkse confrontaties met tegenslagen, armoede en geweld, hun menselijkheid weten te bewaren.