The Docks of New York
Het verhaal is een eenvoudig melodrama, maar de virtuositeit van de regie en de gedurfde originaliteit van het camerawerk zorgden ervoor dat dit een van Von Sternbergs beste zwijgende films werd. George Bancroft speelt de potige scheepsstoker Bill Roberts die het meisje Sadie weerhoudt van zelfmoord. Het meisje toont aanvankelijk weinig dankbaarheid, maar laat zich toch door Bill overhalen om met hem te trouwen. Dronken consumeert hij de huwelijksnacht om de volgende ochtend weer aan boord te gaan zonder de bedoeling te hebben ooit nog bij zijn nieuwe vrouw terug te komen. Ontnuchterd op zijn schip realiseert hij zich zijn nieuwe verantwoordelijkheid en zwemt naar de wal waar zijn liefje juist is opgepakt wegens diefstal. Wanneer hij weer uitvaart heeft hij zijn vrouw beloofd terug te zijn als ze uit de gevangenis komt.