Ternitz Tennessee
Twee vriendinnen uit de provincie, Betty en Lilly, beschouwen het dorp waarin ze wonen slechts als een voorlopige verblijfplaats, het startpunt van waaruit ze ooit het echte leven zullen ontdekken. Betty is hondentrimster en Lilly werkt in een garage. Ze dromen van de grote wijde wereld, van Amerika, van rodeo en rock 'n roll. Het beloofde land lijkt binnen handbereik als een Elvis-imitator tijdens zijn tournee hun dorpje Ternitz aandoet. In hun cowgirl-outfits en rode mustang gaan ze op jacht, al was het maar om voor een paar uurtjes de saaie sleur van hun dagelijks leven te kunnen doorbreken. Betty heeft haar zinnen gezet op de nep-Elvis, terwijl Lilly backstage verliefd wordt op zijn roadie. De Amerikaanse droom begint allengs duidelijker vormen aan te nemen: Lilly leert Engels (garage-jargon) om later in de nieuwe wereld aan de slag te kunnen en Betty spaart voor een operatie om haar borsten te laten vergroten. Maar niet elke droom gaat zomaar in vervulling...Ternitz Tennessee is een bitterzoet sprookje waarin dromen en fantasieën over vrijheid zich vermengen met het treurige leven van alledag. De goedkope glans van de showbizz wekt een verlangen waarmee de kleurloze werkelijkheid zich niet kan meten. De eerste avondvullende speelfilm van Mirjam Unger wordt gedragen door de charme van de personages Betty en Lilly, beiden behept met een sterke wil om hun doel te bereiken en met een aandoenlijke naïviteit wat betreft hun voorstelling van de rest van de wereld.