Taxi - un encuentro
Een jonge man in Buenos Aires voorziet in zijn levensonderhoud door taxi's te stelen en ze door te verkopen aan een louche autohandelaar. Maar voordat hij de auto's aflevert, mag hij graag even voor taxichauffeur spelen; niet alleen om nog een paar pesos extra te verdienen, maar vooral om wat aanspraak te hebben, een kletspraatje te kunnen maken met zijn passagiers, hoewel de meesten zwijgend op de achterbank zitten. Op een avond neemt hij een jong meisje mee in zijn taxi, dat onderweg bezwijkt aan wat een schouderwond blijkt te zijn. Hij durft haar niet naar het ziekenhuis te brengen en laat haar in eerste instantie achter in de gestolen taxi, maar uiteindelijk neemt hij haar mee naar huis, om daar eigenhandig de kogel te verwijderen. Maar het gaat niet beter met haar. Vertwijfeld legt hij haar op de stoep voor het ziekenhuis. Dit verhaal wordt doorsneden met beelden van de man, die rokend en vaak zwijgend de camera inkijkt. Hij vertelt zijn verhaal over die nacht aarzelend, niet chronologisch - het pijnlijkste moment bewaart hij voor het laatst. Na haar ontslag uit het ziekenhuis gaat het meisje op zoek naar hem.Taxi - un encuentro is een intiem verhaal over twee mensen aan de rand van de samenleving, waar het persoonlijke overlevingsinstinct en de behoefte om een ander hulp te bieden elkaar kruisen. Met soms zeer langdurige shots en weinig dialoog gebruikt David vooral de lichaamstaal van haar personages om hun emoties, tweestrijd en twijfels tot uitdrukking te brengen.