Something Happened
Anderssons versie van een seksuele en aids-voorlichtingsfilm, gemaakt in opdracht van het Zweedse Socialstylersen (Sociale Zaken), maar de autoriteiten konden zijn benadering niet waarderen. Hij verzette zich nadrukkelijk tegen de wetenschappelijke zekerheid over de herkomst van het virus, wat in een klassieke scène verbeeld wordt. De film draait om het idee dat het geen kwaad kan je zorgen te maken over wetenschappelijk falen en bijbehorend cynisme. Zelf was Andersson ervan overtuigd dat het aidsvirus het gevolg was van genetisch geknoei.