Solo por hoy
Solo por hoy is een dramatische komedie over vijf jonge mensen die met hun verlangens en teleurstellingen in hedendaags Argentinië proberen te overleven. Het is een film over mensen die iets wíllen zijn, die het talent ergens voor hebben, die er helemaal klaar voor zijn... maar uiteindelijk hun tijd aan heel andere dingen besteden, omdat ze in hun levensonderhoud moeten voorzien, of omdat ze nu eenmaal altijd wel een excuus hebben om niet aan de vervulling van hun wensen toe te komen. De hoofdpersonen van Solo por hoy proberen het eind van elke dag te halen met werken, onzin vertellen, liegen, verliefd worden of op zoek zijn naar seks. De film is ontstaan uit stapels polaroids en geregistreerde conversaties van de regisseur onbekende mensen. Uit de gemene deler van al die gesprekken en foto's kwam langzaam maar zeker de conclusie naar voren dat iedereen uiteindelijk is geworden wat hij of zij deed.Het verhaal is als een serie fresco's waaruit de voortdurende hoop op grote veranderingen spreekt. De gebeurtenissen zijn fris, spontaan en even eenvoudig als opwindend. Ook visueel gezien is de film te zien als een serie verrassende instantfoto's, met Buenos Aires op de achtergrond: de stad die duidelijk ook een van de hoofdpersonen van de film is.