Roma - un ritratto improvvisorio
Jost: "Een verkorte geïmproviseerde versie van iets waarvan ik hoop dat het heel wat anders gaat worden: een groot 12 uur lang filmportret van Rome. Deze versie is gedaan voor een obscuur Italiaans tv-station dat door (n)iemand bekeken wordt, en cynisch gezegd, ook voor een beetje geld. Ik heb materiaal gebruikt dat ik al gedraaid had, snel gemonteerd, en gekeken wat werkte, met in het achterhoofd de toekomstige versie. Voor mij was het een ongewoon gevoel om mijn eigen materiaal mijn zoveel cynisme toegemoet te treden, en het verzuurde het proces. Hte resultaat is voor mij wat ik kon verwachten: een mengsel van goede en minder sterke dingen. De toon is nog te didactisch, wat ik later zal moeten veranderen."