Love Under Mercury
Daguerre vond de fotografische mogelijkheden uit toen hij per ongeluk wat druppels kwik uit een gebroken thermometer morste. Enkele jaren later vertoonden de eerste daguerrotypisten symptomen van kwikvergiftiging: geïrriteerdheid, slapeloosheid en 'kinderachtige overemotionaliteit' - dezelfde symptomen als die van liefdesverdriet. Zo brengt wetenschap - net als film (en liefde) - magische transformaties teweeg die stuk voor stuk tragedies in zich dragen.