Lesen macht Tod
Een berg lijken overwoekert de stad, de stank dringt in alle hoeken en steegjes door, over de pleinen, in de kroegen, dwars door de gesloten jaloezieën van de angstige bevolking. En niemand weet waarom. Zelfs de politie niet - juist die niet. Natuurlijk wordt geprobeerd alles te verdoezelen, het stadje leeft tenslotte van toerisme. Het klimaat, begrijpt u, het wonderbaarlijke klimaat. Jörg Kalt (1967, Parijs) volgde filmopleidingen in Praag en Wenen en heeft een zestal korte films gemaakt.