King of Comedy
King of Comedy is een geniale satire over de Amerikaanse van media doordrenkte cultuur waarin, in de visie van Scorsese, psychisch gestoorden het tot beroemdheden kunnen schoppen en beroemdheden psychisch gestoord zijn. Rupert Pupkin (Robert de Niro), een labiele amateur stand-up comedian die tot dusverre zijn kunsten slechts voor de spiegel heeft vertoond, doet alles om in de talkshow van Jerry Langford (Jerry Lewis) te komen. Hij ziet zijn kans schoon als hij de talkshow host redt van een overfanatieke fan, maar krijgt niettemin geen voet aan de grond. Samen met die fan (Sandra Bernhard), besluit hij Lewis te kidnappen en diens plaats op het podium in te nemen. Pupkin is behalve gestoord ook nog crimineel, maar hij wordt de held van het publiek, die met zijn stunt voor een sensatie zorgt. Het briljante van de film is dat Pupkin weliswaar een zielige gestoorde idioot is, maar wel een goeie show neerzet en werkelijk grappig is.