in den tag hinein
Lynn, tweeëntwintig, woont in bij haar broer in Berlijn. Daar geniet ze van de voordelen van het familieleven, zonder zich er werkelijk bij betrokken te voelen. Ze heeft geen precies doel in haar leven, maar weet door haar directe en spontane karakter de belangstelling van veel mensen te trekken. Haar vriendje David is heel anders: hij gaat geheel op in zijn zeer gedisciplineerde zwemtrainingen voor de wereldkampioenschappen. David is niet van plan om zich iets aan te trekken van de complicerende factoren van een relatie met Lynn. Wanneer Lynn als cassière in een restaurant de Japanse student Koji ontmoet, wordt alles veel ingewikkelder. Hoewel ze maar weinig woorden met elkaar kunnen wisselen, is het al snel duidelijk dat hun gezamenlijke momenten voor beiden veel betekenen. Maar er is een probleem: Lynn is niet van plan haar relatie met David op te geven.in den tag hinein is de afstudeerfilm van Maria Speth aan de Konrad Wolf Akademie en tevens de eerste lange film geproduceerd door November Film. Mede door de beeldschone cinematografie doet de film denken aan de sensitiviteit van recente Aziatische voorbeelden die de zoekende, verloren zielen in de grootstedelijke ruimte tot onderwerp hadden. De hoofdrol wordt gespeeld door Sabine Timoteo, winnares van een Bronzen Luipaard in Locarno voor haar rol in L'amour, l'argent, l'amour van Philip Gröning, die ook op het festival wordt vertoond.