En el pais de no pasa nada
In de wereld van Elena gebeurt niet veel. Althans in haar echte wereld, waarin ze getrouwd is met de corrupte en doortrapte zakenman Enrique. In haar digitale fantasiewereld is ze een vrijgevochten heldin, die begeerd wordt door de meest aantrekkelijke mannen. Enrique bedriegt zijn vrouw ondertussen met Rita, een mooi revue-sterretje. Rita schept op haar werk regelmatig op over haar rijke minnaar, wat twee collega's op het idee brengt de man te ontvoeren. Op de dag dat zij hun plannen ten uitvoer brengen, krijgt Elena een video thuisgestuurd waarop haar echtgenoot te zien is, in innige omhelzing met Rita. En op het kantoor van Enrique komen zijn secretaresse en haar aanbidder er achter dat de baas in wel zeer duistere zaken is verwikkeld.En el pais de no pasa nada is een charmante komedie, gemaakt volgens een beproefd recept van snelle opeenvolging van absurde misverstanden en ongelooflijke blunders. Zo houdt Elena haar jonge rivale voor een getalenteerd actrice, ingehuurd door haar man om haar jaloers te maken. En de twee kidnappers van Enrique zijn zo onervaren en nerveus, dat ze er niet in slagen de pinpasjes van hun slachtoffer te gelde te maken. Toch is de film meer dan alleen maar grappig: Maria Del Carmen De Lara heeft er een duidelijke boodschap in gestopt. Enrique belichaamt alles wat er in Latijns-Amerika aan slechtheid bestaat: hij is ontrouw, corrupt, hebzuchtig en meedogenloos (hij verkoopt besmet melkpoeder aan de arme bevolking). En met die slechtheid wordt uiteindelijk rigoreus afgerekend.