Arbor Vitae
Arbor Vitae wil pure cinema zijn. De sfeer wordt bepaald door het jaar 1999, de periode waarin de opnamen plaatsvonden. De vele beeldovergangen zijn bewust open gehouden, maar er is wel degelijk een onderliggende motivatie: ik hoop op fijnzinnige wijze het transparante wezen ervan te onthullen, het tedere mysterie dat wij onderdeel zijn van de onvermijdelijk groeiende levensboom. (ND)