All The Way
All The Way geeft zowel inhoudelijk als stilistisch de chaos, verwarring en tegenstrijdigheden weer die de huidige Chinese samenleving kenmerken. Shi Runjiu heeft zichzelf de vraag gesteld wat er gebeurt met mensen als ze zich opeens in een situatie bevinden waarover ze geen enkele controle hebben. Chinezen leven vooral bij zekerheden van de korte termijn. Wat gebeurt er als die door onverwachte omstandigheden ondermijnd worden? Welke aspecten van de menselijke geest zijn immuun voor welke omstandigheid dan ook?Om die vragen te beantwoorden voert Shi een aantal personages op, doodgewone mensen zoals je die op elke straathoek in een willekeurige Chinese stad kunt tegenkomen. Een gepensioneerde politieman die in zijn werk nooit veel bereikt heeft, bedrinkt zich samen met het hoofd van een lokale televisiezender, twee oplichters proberen kleine zakenlieden te tillen, een mafiabaas overpeinst een op handen zijnde zwendel in antieke munten, op straat ontmoet een chauffeur een aardige kapster met foute connecties. Een overval brengt deze mensen samen, zet hun leven volledig op z'n kop en trekt ze mee in een chaotische reeks gebeurtenissen waar ze geen enkele greep op hebben.In een losse stijl en met een uit de hand gedraaide camera wordt ook op cinematografisch niveau de chaos gevisualiseerd. Behalve een reflectie op de nieuwe Chinese samenleving, is All The Way ook een onderhoudende gangsterfilm die de wetten van het genre in ere houdt.