Zhi
Het titel van Paper is een overblijfsel van de uitdrukking 'Het leven is zo kwetsbaar als een stukje papier'. Het verhaal speelt in een klein plaatsje in het zuid-oosten van China tijdens de Culturele Revolutie in het midden van de jaren zeventig. Een tiener verveelt zich en brengt het grootste deel van zijn tijd door met op straat rondhangen. Een oude man, een weduwnaar, verdient zijn geld met het maken van kunstige papieren vormen van mensen, dieren, voertuigen en andere dingen. Het is een oud gebruik om deze papiertjes te verbranden als offer voor de doden, maar in de jaren van de Culturele Revolutie wordt dit als bijgeloof beschouwd en verboden. Van dazibao, propaganda- affiche's, maakt de oude man stiekem figuren die bij zijn dood meeverbrand moeten worden. Op een dag volgt de tiener hem naar zijn huis en ontdekt het geheim van de oude man. Er ontstaat een band tussen de twee. De jongen komt erachter dat de man ooit een dochter had, Qingqing, die in de jaren veertig door een verdwaalde kogel geraakt werd. Sindsdien droomt hij voortdurend over de schoonheid van Qingqing. Een trieste film, gevuld met de dromen en de hoop van de personages. Met zijn heldere, kleurrijke en barokke stijl laat Ding Jiancheng zien dat hij een groot oog heeft voor details. Lijnen in korenvelden vormen een bewegend, rollend surrealistisch schilderij en zwart-witte schaduwpartijen van bomen roepen een poëtisch visueel effect op.