The Dream Catcher
Freddy (gespeeld door de uit NYPD Blue bekende Maurice Compte) kijkt somber. Hij belt zijn zwangere vriendin. 'Where are you? You haven't been home in days', zegt ze verwijtend. Freddy bevindt zich in Philadelphia en mompelt dat hij spoedig weer thuis zal komen. Aan het begin van The Dream Catcher is hij al zijn spullen kwijtgeraakt terwijl hij op een goederentrein probeerde te klimmen. Later ziet hij uit het raam een jongen die uit een busje met jeugdige delinquenten ontsnapt. Kort daarop brengt het lot hen weer samen, wanneer hij de vijftienjarige Albert, zoals het boefje heet, tegenkomt in een wegrestaurant. Ze praten wat, over waarom ze onderweg zijn. Veel vertellen ze elkaar aanvankelijk niet. Freddy is op zoek naar zijn oom, van wie hij informatie wil over de verblijfplaats van zijn vader met wie hij elk contact heeft verloren. Albert (Paddy Connor) is op zoek naar zijn moeder, ook al heeft hij alleen een ansichtkaart van een restaurant. Samen gaan ze op weg, als nomaden in een somber Amerika, laverend tussen de boeren, Indianen, born-again christians, alcoholisten en (nep)militairen, op weg naar het Westen: Oklahoma en dan Las Vegas. The Dream Catcher ontroert zonder sentimenteel te zijn. Het is een roadmovie, gedraaid op talloze locaties, die zijn doel nimmer uit het oog verliest: in deze persoonlijke film gaat het Radtke om de vraag welke keuzes twee jongens uit gebroken families hebben om aan hun lot ontsnappen.