Muktikara
Muktikara, van het Sanskriet 'teder staren brengt bevrijding', is tevens de naam van de waterpartij die het beeld- onderwerp is van de film. Landschap als 'innerlijk landschap'. Niet passief aanwezig, maar vragend om actieve perceptie; zien en onderzoeken.