Cerca de la frontera
Journalist Esteban vlucht naar de noordelijke grens van Argentinië. In het Buenos Aires van 1978 is hij zijn leven niet zeker: hij wordt bedreigd vanwege een artikel van zijn hand dat kwaad bloed gezet heeft. Gedreven door angst en innerlijke conflicten besluit hij hals over kop de stad te verlaten. Maar het blijkt onmogelijk om de grens over te steken. Hij keert terug naar een dorpje vlakbij de grens, waar hij verblijft bij vader Gabriel, een priester wiens ideeën en levenshouding ver afstaan van die van de traditionele kerk. Esteban ontmoet er ook Marina en Margarita, eveneens mensen met een sterke levensovertuiging, die diepe indruk op hem maken. De film, die in het begin hectisch is en doordrenkt van een voortdurend gevoel van angst, krijgt gaandeweg een rustiger tempo als Estebans angstdromen plaatsmaken voor innerlijke rust. Zijn verblijf in het grensdorp zal van beslissende invloed op zijn leven zijn. Als hij uiteindelijk de kans krijgt de grens over te steken, heeft hij de kracht gevonden om het gevaar onder ogen te zien en te trotseren. Hij besluit daarom terug te keren naar Buenos Aires. Of zijn angst terecht is geweest blijft onduidelijk, maar de film toont wel duidelijk aan dat in dit Argentinië een gevoel van angst en dreiging inherent is aan het dagelijks leven.