Banqueroute
Nicholas Lanson, een jonge beurshandelaar, bulkt in snel geld en luxe, totdat een van zijn riskante initiatieven het failliet van zijn bank veroorzaakt. Alles stort in, er wordt zelfs een prijs op zijn hoofd gezet. Zijn vrienden keren zich van hem af en hij slaat op de vlucht, zonder echte bestemming. Op zijn vlucht biedt hij een jonge vrouw, Charlotte, een lift aan. Ze is zwanger, door haar vriend het huis uitgegooid, en op zoek naar haar uit het oog verloren oude minnaar Julien, die politieagent is in Biarritz. Ze wil met hem trouwen en veel kinderen krijgen. Nicholas drijft Charlotte aanvankelijk tot wanhoop. Maar wanneer ze begrijpt dat hij gezocht wordt, besluit ze hem te verleiden en hem vervolgens aan Julien uit te leveren, in de veronderstelling dat deze daar zo blij mee zal zijn dat hij ook haar kind zal erkennen. Boven verwachting bereikt ze haar doel. Maar Nicholas, die geen waarde meer hechtte aan het leven, heeft inmiddels de liefde ontdekt. En Charlotte heeft niet langer het lef om hem bij de politie aan te geven. In een stijl die doet denken aan de typische combinatie van speelsheid en oprecht gevoel die zo karakteristiek was voor de nouvelle vague, mengt Desrosières een vleugje pastiche, existentieel drama en Europese roadmovie. Zijn waardering voor Godard is zonneklaar in het zwart-wit en de charmante zelfbewustheid van de personages, maar de liefde voor zijn protagonisten die hun verwachtingen te hoog hebben gesteld, is oprecht.