De film over de jaren negentig van de vorige eeuw is afgerond. Een opmerkelijke estafette-film, die een unieke manifestie is geworden van Zweedse filmkunst. Het project werd tien jaar geleden geïnitieerd door het Göteborg Film Festival en geproduceerd en uitgevoerd in samenwerking met het Zweedse Filminstituut en SVT Göteborg. 90 Minutes of the 90s werd gemaakt om de geleidelijke veranderingen van een voortschrijdend decennium in kaart te brengen. Elk jaar maakte een Zweedse regisseur in opdracht een nieuwe, tien minuten durende aanvulling op de film. Dit jaar bereiken we de finish van de estafette en wordt het decennium Zweedse filmkunst voltooid. De belangrijkste jaren van ons leven. Zijn dat die tussen de twintig en de dertig? Of die tussen de veertig en de vijftig? Voor Mange zijn het die tussen 27 en 37. Tenminste tot op heden. Alles bij elkaar zijn er elk jaar misschien twee of drie minuten die boven alle andere staan. Na tien jaar zijn er situaties ontstaan die tot de belangrijkste keuzes van ons leven leiden. Alles bij elkaar misschien vijftien minuten in een decennium. Je zou je kunnen afvragen wat we de rest van de tijd eigenlijk aan het doen zijn...