Tutto quello che hai
Met een digitale videocamera en een kleine crew trok Tonino De Bernardi trok zich enkele maanden terug in de Valle Pellice, een afgelegen vallei in de Alpen van Piemonte, waar de nazaten van de Waldenzen leven: protestantse christenen, die zich daar in het verleden verscholen vanwege geloofsvervolgingen door de katholieke kerk. Door hun isolement konden ze tot op de dag van vandaag vasthouden hun eigen 'ketterse' opvattingen. Ze leiden een leven dat in het teken staat van oude agrarische tradities, die nu echter onder druk van economische veranderingen en Europese regelgeving aan het verdwijnen zijn.De Bernardi draaide niet alleen een betrokken documentaire over dit volk van herders en eenvoudige bergboeren, maar laste tevens op deze locatie geïmproviseerde fictie-elementen in. Bij de improvisaties liet De Bernardi zich inspireren door het verleden van de Waldenzen. Zo wordt de film bevolkt door meisjes die vroeger heks zijn geweest en door jonge mystici. Een zekere Eldrado roept ons te pas en te onpas op om alle bezittingen die we hebben te verkopen en het geld aan de armen te schenken. De zinsnede 'Alles wat je hebt' werd de titel van de film.De Bernardi draaide vorig jaar tijdens het festival met een van Jon Jost geleende camera al de eerste beelden van deze film. Deze Rotterdam-beelden zijn in de film verwerkt in de vorm van een droom.