The Eden Myth
The Eden Myth is het spannende en intelligente speelfilmdebuut van scenarioschrijver en regisseur Mark Edlitz. De universele thema's die de thriller voortdrijven zijn liefde, hoop en verlossing. Daarnaast onderzoekt Edlitz het complexe gevaar van het blind achter oude tradities aanlopen.De tirannieke patriarch Vincent Speck roept zijn vier volwassen kinderen bij elkaar in zijn gothic landhuis om een geheimzinnige aankondiging te doen. Tot ieders verrassing zal er de volgende dag een huwelijk plaatsvinden. Terwijl hun moeder invalide te bed ligt, houdt Speck elke beweging van zijn kroost nauwlettend in de gaten. In de loop van de vreemde familiereünie komen de kinderen - de zoons Aldo, Edward, Roland en dochter Doreen - meer over de verborgen geschiedenis van hun stamboom te weten dan hun lief is en komen er verbijsterende zaken aan het licht.De uitstekend geacteerde film wordt ondersteund door muziek van Philip Glass. The Eden Myth werd gedraaid in en om het landhuis dat F. Scott Fitzgerald ooit gebruikte als setting voor zijn roman The Great Gatsby.