Nothing
Nic is een film over sterven - het sterven van liefde, het sterven van waardigheid en niet in de laatste plaats het sterven van een mens. Een moeder van drie kinderen, die leeft in de beslotenheid van haar alledaagse bestaan, verbergt het feit dat ze opnieuw zwanger is. Ze is bang daarmee de man van wie ze houdt, haar echtgenoot, te verliezen. Weer een mond erbij om te voeden. Ze bevindt zich op een doodlopende weg en alles wat ze onderneemt om haar problemen op te lossen, loopt uit op een mislukking. Als ze beseft dat er ook een ander leven, een andere wereld, zou kunnen bestaan, blijkt het te laat.Nic heeft een bijzondere vertelwijze: een realistisch verhaal, waarvan de 'handeling' in feite alleen maar plaatsvindt tussen de beide echtelieden, binnenskamers, gedraaid in het kunstmatige cinemascope-formaat, en een cameravoering en aankleding die een mysterieuze, vervreemdende en claustrofobische sfeer oproepen. Kinderen hebben in Kedzierszawska's films altijd een speciale plaats, en ook hier is hun aanwezigheid zeer naturel en ongedwongen. In 1995 vertoonde Rotterdam haar indrukwekkende Wrony/Crows, een eenvoudig verhaal over eenzaamheid en kinderdromen.