Twee jaar geleden ging Tato Kotetishvili naar Georgië, zijn geboorteland, waar hij tien jaar niet was geweest. Nadat hij ooit voor korte tijd naar Nederland was gekomen en in Rotterdam een levensgezellin vond, brak in Georgië de burgeroorlog uit, waardoor hij niet meer naar zijn vaderland terugkeerde. Aanleiding om nu terug te gaan was een videoband van zijn trouwerij, waarbij vele Georgische familieleden, vrienden en kennissen aanwezig waren. Kotetishvili wilde weten wat er van hen geworden was, hoe zijn familie de oorlog doorgekomen was.Resultaat van deze reis was Nostalgia, een persoonlijke documentaire die in een associatieve stijl laat zien welk effect de burgeroorlog gehad heeft op het leven en de onderlinge relaties van Kotetishvili's familieleden. Kotetishvili ontdekte dat het leven in Georgië veranderd was; wat hij gehoopt had er te vinden was er niet meer, was veranderd of conflictstof geworden. Hij voelde zich een vreemdeling in eigen land. Het Georgië dat hij kende was alleen nog een herinnering.Kotetishvili is vlak na zijn terugkomst in Nederland plotseling overleden. Zijn partner Ineke Smits heeft Nostalgia voltooid.Bij wijze van eerbetoon worden voorafgaand aan de film twee korte films van of met Tato Kotetishvili vertoond: Méliès in Color (Paul Ruven, 1992) en Rose, Violet, Lily (Tato Kotetishvili, 1993)