Noces de lune
Vijf jongemannen van rond de twintig vormen een hechte groep vrienden. De paniek is dan ook groot als tijdens een uit de hand gelopen ruzie een van hen, Nabil, per ongeluk het leven laat. De vrienden ruimen het lichaam op en besluiten tegenover de buitenwereld over het gebeurde te zwijgen, maar hun vriendschap komt sterk onder druk te staan. Dan ontmoeten ze Pierrot en Madonna, twee zonderlinge figuren die elkaar net hebben leren kennen en, als gevolg van een grap die de jongens uithalen, met elkaar in het huwelijk treden. Uiteindelijk zullen deze Pierrot en Madonna voor de vriendengroep een symbool van liefde en hoop gaan vertegenwoordigen.Met trefzekere hand zet de Tunesische regisseur Louhichi het milieu van de jongeren neer. Het groepje is redelijk welvarend en maakt tochtjes op de motor langs de kust. Conflicten met ouderen lijken de enige smet op hun zorgeloze bestaan. De film munt uit in heldere, doorzichtige fotografie en een uitgebalanceerde vertelwijze. In eerste instantie is de toon luchtig en warmhartig, maar de idylle van vriendschap wordt ruw verstoord door de dood van Nabil. Een aantal vertolkingen valt op, met name die van Pierrot, gespeeld door Mess Hattou, bekend uit onder andere Salut Cousin (1996).