No Trains No Planes
No Trains No Planes is geïnspireerd op de novelle Broederweelde van Jean-Paul Franssens. Het verhaal wordt gevormd door een mozaïek van gebeurtenissen die zich voltrekken binnen één etmaal en op één plek: het wat desolate maar monumentale Café Centraal op een stationsplein. Het café wordt bezocht door wachtende reizigers, maar heeft ook een vaste kern van bezoekers. Over deze mensen gaat de film. Met oog voor detail en veel ironie worden de wederwaardigheden verteld van Gerard (Dirk van Dijck), die op deze dag afscheid neemt van zijn broer, de 'charme-zanger' Mario Russo (Gène Bervoets); van de eigenaar van Café Centraal en diens dochter (Henri Garcin en Katja Schuurman); van het echtpaar Coby en Ton (Leny Breederveld en Aat Ceelen); van Benny (Peer Mascini); van 'no-no' Jacques (Kees Prins) en niet in de laatste plaats van Paula (Ellen ten Damme), met wie Gerard het die dag wel een keer zou willen doen. Verder zijn er onder meer rollen van Dominique Horwitz en Victor Löw en is er een gastoptreden van de Nederlandse country-ster Ilse DeLange. Het script is van Hans Heesen en Jos Stelling. De opnamen vonden plaats in de zomer van 1998 in de Blue Horse Studio's in Rotterdam.