Madras Eyes
Arun, een Indiase regisseur, zoekt tussen de gekte en verwarring van Madras tevergeefs naar een idee voor zijn volgende film. Dan bevindt hij zich plotseling voor een beeld van de androgyne god Ardanari, half man, half vrouw. De ambiguïteit van deze mysterieuze figuur doet zijn verbeelding op hol slaan. De regisseur begint vervolgens een zoektocht die hem in aanraking brengt met Sharda, een jonge eunuch die ermee instemt zijn levensverhaal te vertellen. Het verhaal van Sharda bloeit op tegen de achtergrond van de fantasieën van Arun als in een populaire film. De relatie tussen de twee is intens, maar verloopt allesbehalve gemakkelijk. Op een dag verdwijnt Sharda - niet alleen uit het filmverhaal, maar ook in werkelijkheid.Madras Eyes werd gedraaid in het zuiden van India in een echte eunuchen-gemeenschap. De mannen kleden en gedragen zich als vrouwen. Het uitgangspunt van de Italiaanse makers van de film was een documentaire, maar tijdens de opnames ontstond allengs een lange speelfilm, die werd gebaseerd op deels waar gebeurde geschiedenissen.