Last Night
Nog maar eens gaat de wereld ten onder. Een asteroïde raast op de aarde af. Maar dit keer zijn er geen presidenten, generaals, olieboorders of Hollywood-sterren om het gevaar af te wenden. Toen het nieuws bekend werd was er paniek, verwarring, ontkenning. Later kwam de aanvaarding. De laatste uren voor het einde probeert iedereen zo goed mogelijk door te brengen. Patrick (McKellar zelf) probeert te ontsnappen aan de verplichting met zijn familie te gaan dineren. Craig (Callum Keith Rennie) heeft een lijst met seksuele fantasieën die hij nog voor zijn dood wil realiseren. Sandra (Sandra Oh) heeft met haar echtgenoot Duncan (David Cronenberg) een zelfmoordpact gesloten, maar heeft problemen met haar auto, terwijl ook het openbaar vervoer op deze laatste dag te wensen overlaat. De meeste openbare diensten functioneren niet meer; andere, zoals het gasbedrijf waarvoor Duncan werkt, proberen zolang mogelijk door te gaan.Last Night is een soms bitterzoet, soms wrang drama over de kleine details en complicaties van het einde van de wereld. De vraag naar het waarom van het bestaan lijkt onbelangrijk en de levensvragen worden gereduceerd tot: waar, met wie en hoe? Toch gaat het leven door, zelfs in verhevigde vorm.De film maakt deel uit van 2000 vu par..., een serie films geproduceerd in opdracht van het Franse La Sept/Arte, met als thema de stand van zaken aan het begin van het nieuwe millennium (zie ook La vie sur terre, Book of Life, The Hole, The First Night of My Live en Midnight.