De alom geliefde Djibril Diop Mambéty geldt met een klein maar indrukwekkend oeuvre als een van de belangrijkste filmmakers die het Afrikaanse continent heeft voortgebracht. Deze korte film, het tweede deel van wat een drieluik over ‘de geschiedenissen van gewone mensen’ moest worden, is een hymne aan de moed van straatkinderen.
Sinds lange tijd worden op de straten van Dakar de kranten verkocht door jongens. Als Sili, een tienjarig meisje, besluit om ook kranten te gaan verkopen, accepteren de jongens dit niet; het is immers hun terrein. Sili heeft echter succes: de eerste dag koopt iemand al haar kranten op en geeft haar een fiks bedrag. Niemand gelooft dat ze het geld eerlijk heeft verdiend. Ze wordt opgepakt door de politie, maar uiteindelijk laten ze haar toch weer gaan. Van het verdiende geld koopt Sili een parasol voor haar blinde grootmoeder. De rest geeft ze aan lepralijders. De volgende dagen wordt Sili weer belaagd door de andere krantenverkopers, die haar het succes niet gunnen. Uiteindelijk sluit ze vriendschap met een van hen.