Vier jonge inwoners van Djakarta in de jaren negentig. Allemaal trachten ze hun dromen te verwezenlijken en streven naar hun aandeel in het geluk. De omstandigheden in hun leven dwingen hen om soms radicale keuzes te maken.Aksan heeft een grote droom: hij wil een film maken. Het enige dat hem ontbreekt is geld. Zijn vader is een welgesteld zakenman, maar weigert hem te steunen; het beroep van filmmaker vindt hij niks voor zijn zoon. Daarop besluit Aksan het benodigde geld van zijn vader te stelen. André is een jonge, ongelukkige musicus. Een waarzegger heeft hem een fortuinlijke ommekeer voorspeld. Terwijl hij zijn lot afwacht hoort hij dat zijn idool Kurt Cobain zelfmoord heeft gepleegd. Dina, die bioscoopkaartjes verkoopt, weet in haar eenzaamheid waan en werkelijkheid niet meer van elkaar te onderscheiden. Het leven is voor haar een droom, vol van televisiebeelden van een populaire video-jockey. Lina ten slotte, werkt bij een reclamebureau en wordt door haar baas onder druk gezet om overuren te draaien. Op een avond wordt ze op kantoor verkracht. Ze besluit het recht in eigen hand te nemen.Het grotestadsleven in het moderne Djakarta is in Kuldesak een dynamische en vervreemdende ervaring, gedrenkt in neonlicht en felle kleuren. De film doet zich aan de oppervlakte soms voor als een komedie, maar de tragiek van eenzaamheid en onmacht is vele malen sterker.