Jam
Kai en zijn scharrel Jiajia zitten beiden zonder werk. Als ze geld nodig hebben, stelen ze een auto. Beginnend filmmaker Shaoqun heeft een relatie met zijn producente Snow, die echter tegelijkertijd een affaire heeft met haar baas Liu. Ze doet dat vooral om hem ertoe te brengen geld in de film te steken. En dan is er nog Hua Ge, de beste huurmoordenaar van Taipei, cool, filosofisch en onaantastbaar, maar ook onaangenaam en vervelend voor vrouwen. Rond deze personen weeft Chen met veel liefde voor zijn personages een plot die zich niet eenvoudig laat na vertellen. Om te beginnen is de auto die Kai en Jiajia stelen eigendom van Snow. Maar eerder die dag is dezelfde auto als vluchtauto gebruikt door Hua Ge. En hij was bovendien een cadeau van Liu, terwijl Snow op het punt staat het uit te maken.Dat wil niet zeggen dat Jam een soort puzzel is. De kunst van een verhaal vertellen, vol onverwachte wendingen en verrassende details, beheerst Chen Yiwen in zijn speelfilmdebuut al als een volleerd meester. Chen was eerder als acteur, co-scenarist en/of regie-assistent, betrokken bij drie films van Edward Yang, waaronder A Confucian Confusion. Dat blijkt een uitstekende leerschool te zijn geweest, zoals Chen overigens ook al bewezen had met zijn twee veelbekroonde korte films. Jam is grappig en triest, sexy en aangrijpend, kortom, vermakelijk.