Fette Welt
Hagen Trinker leidt het normale bestaan van een jonge stadszwerver, ergens tussen avontuur en ellende, vrijheid en verslaving, komedie en tragedie. Het is niet zijn droom om terug te keren naar een burgerlijk bestaan. Zijn thuis is de straat, waar hij zijn 'familie' heeft gevonden. Tom, die droomt van Cambridge, Edgar, die hopeloos verliefd is op het hoertje Liane, Edda, die al haar illusies verloren heeft, de goedmoedige Gustl en de wijze 'ambassadeur' die ondanks alles altijd de wekker zet. 's Nachts vinden ze onderdak in de kelder van een gebouw, overdag proberen ze te overleven door te stelen, te bedelen en te drinken. Dit groepje krijgt gezelschap van de vijftienjarige Judith die van huis is weggelopen. Ze wil 'het ware leven' leren kennen en is gefascineerd door Hagen. Ze probeert zijn aandacht te trekken, maar hij blijft haar hetzelfde advies geven: 'Ga terug naar je ouders'. Toch valt hij uiteindelijk voor haar spontaniteit, maar raakt prompt in de problemen wegens omgang met een minderjarige.Fette Welt vertelt een liefdesverhaal onder de koude blauwe lucht van München, romantisch, maar uiteraard nooit verder dan twee stappen van de grauwe werkelijkheid verwijderd. Het gaat over alcoholisten, anarchisten en straatfilosofen, maar in hun diepste aspiraties wordt een algemene menselijke waarheid getoond: wanneer ze de bodem echt bereikt hebben, blijkt er vaak iets te zijn wat nieuwe betekenis en inspiratie aan een schijnbaar hopeloos bestaan geeft.