Claire Dolan
Claire Dolan, een immigrante uit Dublin, werkt als call-girl in New York om haar almaar groeiende schuld aan haar pooier af te lossen. Haar cliëntèle bestaat uit een hele rits zakenlieden die seks met haar hebben, haar goed betalen en weer weggaan. Zonder een spoor van emotie lijkt ze zich door het New-Yorkse leven te bewegen. Wanneer echter haar moeder in een verzorgingstehuis overlijdt, probeert Claire haar leven te veranderen. Ze begint een relatie met Elton Garrett, een man met wie ze een kind wil en die haar helpt met haar schulden. Uiteindelijk beseft Claire dat zijzelf de enige is op wie ze kan vertrouwen.Het verhaal over een vrouw die haar moeilijke omstandigheden op haar eigen voorwaarden probeert te overwinnen, speelt zich af tegen het decor van een consumptiemaatschappij, in een klinisch en rechtlijnig gefilmd New York, dat het gevoel van isolement en vervreemding benadrukt. Kerrigan, wiens debuutfilm Clean, Shaven in 1995 veel indruk maakte op het Rotterdamse festival, stuitte op het onderwerp voor zijn film toen hij in de buurt van Times Square een aantal hoogzwangere prostituées zag. Evenals in zijn debuutfilm is de schitterende geluidsband een cruciaal onderdeel in de balans van de film. De hoofdrollen van deze Franse productie worden vertolkt door Katrin Cartlidge (Naked, Breaking the Waves) als de onsentimentele Claire, Colm Meany (The Snapper) als haar luxe pooier en Vincent D'Onofrio (Full Metal Jacket) als Elton Garrett.