Barabaniada
Het fascinerende Barabaniada is een surrealistische allegorie over een post-totalitaire maatschappij, waarin alle waarden zijn verdwenen zonder dat er nieuwe voor in de plaats zijn gekomen. In de dialoogloze film krijgt een jonge man - een soort Buster Keaton - een drumstel, genaamd Stradivarius. Op zijn doelloze zwerftochten door een verpauperd Rusland, waarin hij de chaos en ontreddering van zijn land aan zich voorbij laat trekken, begint de trommel zijn leven te beheersen. De film begint op het moment dat de hoofdpersoon met zijn collega's van het begrafenisorkest dronken aan het worden is. Hij wordt door de dode man naar een wereld gevoerd waar objecten aan de macht zijn. De drummer heeft geen idee waar hij achteraan loopt, of waar hij naar toe gaat, maar is niet in staat weerstand te bieden aan de kwade macht die zijn trommel over hem uitoefent. De film is doorsneden met zwart-witbeelden van trommelaars uit alle windstreken.